Tökéletes Szájápolás

A TÖKÉLETES SZÁJÁPOLÁS

Aki rendszeresen és helyesen tisztítja a fogait és ínyét, annak jó esélye van arra, hogy időskorára is megőrizze szája és fogai egészségét.

Miért fontos a szájápolás?

Fogaink folyamatosan ki vannak téve a baktériumok támadásának. Bár minden egészséges ember szájában milliónyi baktérium és mikroba található, amelyek a megfelelő szájflóra elengedhetetlen részei, lerakódásuk komoly fogápolási problémákhoz vezet. Tökéletes szájápolás nélkül a fogakon és az ínyszélen kialakul a plakk (más néven lepedék), ami a baktériumokból álló filmszerű réteg.

Ez a plakk okozza a fogszuvasodást, az ínygyulladást (gingivitis), súlyosabb esetben pedig a fogágygyulladást (parodontitis) is.

A vérző íny például biztos jele, hogy valami nincs rendben, úgyhogy ideje változtatnod a fogápolási szokásaidon és/vagy felkeresned a fogorvosodat!

Ma már közismert tény, hogy a nem tökéletes szájápolás súlyos egészségügyi problémákat okoz:

• a véráramba bejutó baktériumok hozzájárulnak az érelmeszesedés kialakulásához, ami fokozza a szélütés és szívinfarktus esélyét
  • növeli a koraszülés kockázatát

Cukorbetegség esetén fokozottan ügyelj a szájápolásra, mert diabétesszel nehezebben küzdhetőek le a szájüregi fertőzések, gyulladások.

Törekedj a tökéletes szájápolásra, kerüld el ezeket a veszélyeket, és őrizd meg fogaid egészségét egészen életedben, hogy mindig bátran mosolyoghass! Ehhez találsz megfelelő tanácsokat a továbbiakban!