Tíz gyakori kérdés foghúzás után

Kihúzták a fogam. Mi a teendő?

Úgy gondoltam, hogy a foghúzással egycsapásra megszűnik minden problémám. A fogorvosom azonban elmondta, hogy a beavatkozás utáni két hét különösen kockázatos időszak, mert a seb könnyen elfertőződhet, elhúzódhat a gyógyulási idő. A Curasept szájöblögető segítheti a gyógyulást ebben a kényes időszakban.

SagerDental_UtraValo_A7_2023-8.jpg

Mi a teendő a foghúzás előtt?

Fontos, hogy mossunk fogat az ilyen szájsebészeti beavatkozás előtt. A bakteriális plakk jelenléte a fogeltávolítás után növeli a sebgyulladás kockázatát, és késlelteti a gyógyulást.

ADS220új.png

Miért szükséges CURASEPT ADS® 220 szájöblögetőt használni?

Fogorvosod tájékoztatni fog, hogy a beavatkozást követően mikor kell elkezdeni öblögetni. Fontos tudni, hogy a dohányzás komplikációkat okozhat, mivel gátolhatja a gyógyuláshoz szükséges vérdugó képződését. Közvetlenül a beavatkozás után kerüld a dohányzást.

Az eltávolított fog helyén vérdugó alakul ki, ami, ha bármilyen oknál fogva kiesik a sebből, akkor az növeli a száraz fogmeder és fogmeder gyulladás kialakulását. A fogmeder gyulladás egy rendkívül fájdalmas állapot, amikor a beavatkozás következtében láthatóvá váló csontot nem védi a vérdugó, így ott felhalmozódnak és elszaporodnak a baktériumok.

Ilyen helyzetben feltétlenül fogorvoshoz kell fordulni, aki a vizsgálatot követően fájdalomcsillapítót és szükség esetén antibiotikumot is ajánl majd. A CURASEPT ADS ® 220 a használat után 12 órán át fejti ki a hatását, így erősebb védelmet nyújt, főként a fertőzésre fogékony időszakban.

Segít a hideg borogatás?

Igen, csak fontos, hogyan és mikor csináljuk. A hideg elősegíti a vérerek összehúzódását és így csökkenti a vérzést. A hűtőtasak hatékonyan csökkenti a duzzanatot a foghúzást követő első órákban, így a használata bizonyos mértékig csökkentheti is a fájdalmat.

A következőkre figyelj hideg borogatáskor!

Ügyelj arra, hogy a jeget törölközőbe csomagold, mielőtt a kívánt területre teszed, így az érzéstelenítő hatásának elmúlása után sem lesz kellemetlen az érzés. A hideg borogatást csak a beavatkozást követő első 24 órában ajánlott alkalmazni. Ezt követően a hideg borogatás már késleltetheti a gyógyulási folyamatot.

Milyen hosszan és milyen gyakran kell használni a CURASEPT ADS® 220 szájöblögetőt?

Használd a CURASEPT ADS ® 220 szájöblögetőt (10 ml) naponta kétszer (12 óránként), lehetőleg egyszer reggel és egyszer este, körülbelül egy percig, két héten keresztül, vagy a fogorvos által javasolt ideig. Óvatosan öblögess, figyelve arra, hogy a szájöblítő folyadék átfolyjon az érintett területen. A fogeltávolítást követő első öblögetés a beavatkozás után 24 órával történjen, vagy ahogy a fogorvos javasolja. Betartva a kezelés idejét, ami max 2 hét lehet.

Mossak fogat a fogeltávolítás helyén?

Puha sörtéjű fogkefével ajánlott megtisztítani ezt az érzékeny területet. Ha kemény fogkefével mosol fogat, akkor ügyelj arra, hogy azzal ne tisztítsd az eltávolított fog területét, miközben a többi fogat, a szokásos módon mosod meg.

Fájdalomcsillapító - igen vagy nem?

Gyakran írnak fel fájdalomcsillapítót a fájdalom enyhítésére a beavatkozás után. Általában a szájöblögetés és a hideg borogatás együttes használata elegendő a fájdalom csökkentéséhez, de előfordulhat, hogy fájdalomcsillapítóra is szükség van. Használatuk során kövesd a használati utasítást és fogorvosod tanácsát.

Szükséges antibiotikum kúra a fogászati beavatkozást követően?

Csak és kizárólag speciális esetben, ha a fogorvos írja elő. Az antibiotikum használata a beavatkozás típusától és a seb állapotától függ, amit a fogorvos fog felmérni. A CURASEPT ADS® 220 szájöblögető segít a nyálkahártya felszínéről induló, helyi gyulladás kialakulásának megelőzésében.

Puha, pépes ételeket kell enni?

A rostos vagy kemény ételek könnyen elakadhatnak a sebben. A sebben elakadó bármilyen ételmaradék pár óra után elkezd rothadni. Éppen ezért a beavatkozást követő első pár napban puhább ételek fogyasztása javasolt. Kerüld a rágózást; rostos vagy kemény étel fogyasztása esetén, kerüld a fogászati beavatkozás oldalán történő rágást.

Mit nem szabad foghúzás után?

• Tilos öblögetni, szívogatni, a sebet piszkálni
  • Kerüld a tejtermékek fogyasztását
  • Kerüld az aprómagvas, csípős, fűszeres ételeket
  • Ne fogyassz alkoholt, ne dohányozz