Mind the gap! – Légy résen!

A fogmosás a napi rutin része, egyszerű és könnyen tanulható művelet. Ha résen vagyunk és az alábbi 7 pontra figyelünk, akkor máris könnyen megtanultuk a HATÉKONY fogmosást.

curaprox mind the gap

curaprox superduo

VIDEÓ MEGTEKINTÉSE

1 – Az ínyszél

Ez a fog és az íny találkozásánál található keskeny mélyedés, más néven ínyszél, ínybarázda vagy sulcus, a legfontosabb pont a szájápolásban. Ez a terület ideális búvóhely a baktériumok számára, ahol felszaporodhatnak és észrevétlenül fejthetik ki károsító hatásukat. Ennek eredményeképpen alakul ki az ínygyulladás, ami hosszútávon fogágybetegséget és akár fogvesztést okozhat.

curaprox ínyszél

2 – Információs rés

A legrosszabb, hogy sokan nem figyelnek az ínyszél megtisztítására, mivel nem tudnak ennek a területnek a fontosságáról. Mindenki megtanul fogat mosni, de az ínybarázda megtisztítása már nem biztos, hogy a napi rutin része. Továbbá nem mindegyik fogkefe alkalmas és elég kíméletes ennek az érzékeny területnek a megtisztításához.

fogköz

3 – A fogközök

A fogközök vagy interdentális rések nagyjából a megtisztítandó fogfelület 30%-át teszik ki. És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy itt is található ínyszél, ami körbefut a fog körül. A fogközöket és a fogközi ínyszélt ajánlott naponta egyszer megtisztítani.

4 – A homorú felületek

Bizonyos fogközökben a fogselyem hatékonysága korlátozott. Különösen igaz ez a rágófogak közötti homorú felületekre, ahol a fogselyem kifeszül a bemélyedés felett, ezért nem képes maradéktalanul megtisztítani sem a fogfelszínt, sem a fogközi ínyszélt. Ezeken a területeken így könnyen megtelepednek és elszaporodhatnak a baktériumok.

fogköz

5 – Az ínygyulladás

Ha elhanyagoljuk az ínyszél megtisztítását, akkor könnyen ínygyulladás alakulhat ki. Az ínygyulladás - vagy más néven gingivitis - nem jár fájdalommal, ezért kevesen ismerik fel. Szinte minden második embernél előfordul és lassan, de biztosan fogágybetegség kialakulásához vezethet. Az ínygyulladás felismeréséhez kérjünk tanácsot a fogorvostól vagy dentálhigiénikustól. A megelőzéshez és kezeléshez mossunk alaposan és hatékonyan fogat, figyelve minden „résre”.

ínygyulladás

6 – Kettő az egyben

Ha alaposan és hatékonyan mosunk fogat, megelőzzük az ínygyulladást és egyúttal elkerülhetjük a fogszuvasodást is. Sajnos ez fordítva nem igaz: ha úgy tisztítjuk a fogainkat, hogy csak a fogszuvasodás megelőzésére koncentrálunk, akkor gyakran elhanyagoljuk az ínyszélek megtisztítását, így kialakul az ínygyulladás.

7 – Használat

Helyezzünk egy puha és sűrű sörtéjű fogkefét kb. 45°-os szögben félig a fogra és félig az ínyszélre. Finom körkörös mozdulatokkal mossuk meg a fogainkat, így gyengéden eltávolítjuk a baktériumokat az ínybarázdákból. Használjunk fogköztisztító kefét és ahol szükséges fogselymet a fogközök megtisztításához. A megfelelő méretű fogköztisztító kefe kiválasztásához kérjük fogorvosunk vagy szájhigiénikusunk tanácsát.